دانلود آلبوم آه باران با صدای محمدرضا شجریان

دانلود آلبوم آه باران با صدای محمدرضا شجریان

آه باران نام آلبوم زیبایی با صدای استاد محمدرضا شجریان است، که در اسفند ۱۳۸۷ منتشر شد. آلبوم آه باران دارای ۷ قطعه است، آهنگساز قطعات مزدا انصاری، مرتضی محجوبی، حسین یاحقی و محمدرضا شجریان هستند، متن قطعه ها از اشعار حافظ، رهی معیری، عطار و فریدون مشیری انتخاب شده است. تنظیم کننده قطعه های مزدا انصاری است. تکنوازان آلبوم استاد فرهنگ شریف با نوازندگی تار، فخری ملک پوری با نوازندگی پیانو و همایون شجریان با نوازندگی تنبک (تمبک) می باشند.

و نوازندگان ارکستر ارسلان کامکار، علی رحیمیان، علی جعفری پویان، سینا جهان آبادی (نوازنده ویولون)، میثم مروستی و سهراب برهمندی (نوازنده ویولا)، کریم قربانی (نوازنده ویلنسل)، ناصر رحیمی (نوازنده فلوت)، ایمان جعفری پویان (نوازنده کلارینت)، علی رزمی (نوازنده تار) و همایون شجریان (نوازنده تمبک).

آلبوم با مقدمه دشتی به آهنگسازی مزدا انصاری و نوازندگی ارکستر آغاز می شود، در قطعه دوم ساز و آواز استاد شجریان با شعری از حضرت حافظ (گذاخت جان که شود کار دل تمام و نشد …) و نوازندگی تار استاد شریف را می شنویم، قطعه سوم بازخوانی تصنیف نوای نی با تنظیم مزدا انصاری است (این قطعه در اصل توسط استاد بنان و آهنگ مرتضی محجوبی و شعر رهی معیری اجرا شده بود)، در قطعه چهارم چهارمضراب عاشق با نوازندگی تار استاد شریف و تمبک همایون را می شنویم، تا به قطعه پنجم که بازخوانی تصنیف دیدی ای مه می باشد برسیم (این قطعه در اصل توسط استاد بنان با آهنگ حسین یاحقی و شعر رهی معیری اجرا شده بود)، اما ساز و آواز دوم آلبوم با نوازندگی پیانوی فخری ملک پوری و شعری از عطار است. و در نهایت قطعه هفتم تصنیف آه باران با آهنگ استاد شجریان و شعر فریدون مشیری.

نام قطعه های آلبوم: ۱. مقدمه دشتی ۲. ساز و آواز ۳. نوای نی ۴. چهار مضرابب عشاق ۵. دی ای مه ۶. ساز و آواز ۷. آه باران

دانلود آلبوم آه باران با صدای محمدرضا شجریان


1 نظر در مورد “دانلود آلبوم آه باران با صدای محمدرضا شجریان”

  1. سلام و درود فراوان خدمت شما عزیزان جز تشکر و سپاس جهت در اختیار قرار دادن این آلبوم به علاقمندان حرف و سخنی نمیماند.موفق و برقرار باشید❤

دیدگاهتان را بنویسید